Tuesday, November 07, 2006

Goluri si...goluri

Dinamo nu este echipa care crede ca este. Nu este nu numai o echipa-gol (pentru ca are cel mai bun atac din Liga I) , dar si o echipa cu multe goluri. In aparare.

Sublima in atac, varza in aparare. Care stie sa exercite presiune pe adversar, dar care se pierde la cel mai mic milinewton de fortza care se exercita asupra sa. S-a intamplat cu Besiktas si cu CFR Cluj. Se va mai intampla pana la finalul sezonului. Cand este supusa presiunii Dinamo se sufoca sub propria aglomerare. Provenita din...ne-tactica lui Rednic.

Dianamoforia

Remarcabila echipa, Dinamo. No tactics, best results (scuzati-ma dar mi se pare ca engleza exprima mai bine ceea ce vreau sa spun decat dulcele grai romanesc). Dinamo joaca fotbal, totusi. Pentru ca, daca n-ar juca nu s-ar mai povresti despre ea. Despre ea cu cel mai bun atac! Despre ea pe primul loc!!
Insa nu joaca din tactica.Le-au iesit cateva meciuri (destul de multe, deci au depasit faza de accident) si acum joaca din avant. Avant care a creat o stare de spirit. O DINAMOFORIE. Un combustibil care alimenteaza jocul "cainilor". Dinamo joaca pentru ca nu stie ce joaca. Nu stie ca nu joaca. Dar...joaca, si, cel mai important...castiga. Meci dupa meci.



Plesneala

Rezultatele lui Dinamo sunt umflate. De jocul slab. De acele decalaratii de preamarire ale lui Rednic si ale actionarilor. De increderea oarba pe care o au in ei insisi jucatorii. Si se vor umfla, se vor umfla, pana vor plesni. Cum ? Cand? La prima serie de rezultate negative legate (sa fim seriosi, Cupa chiar nu s-a pus). In momentul in care dinamovistii vor constientiza ca au avut noroc cu: Steaua, Bistrita, Basiktas, chiar si la Cluj!...atunci nu va mai merge din jocul lor





Invidiosiiii!!

Ce-am vrut sa spun? Ca Dinamo are mai mai mult decat poate. Si totusi...ma uit inapoi cu cateva randuri, si vad: Dianmo, Dinamo, Dinamo....de sase ori (plus inca doua mentionari in sintagma Dianmoforia). Si ma intreb: Ce a facut sa merite aceste repetitii obsesive care-mi uratesc textul din punct de vedere estetic? A castigat! Paishpe' din cin'shpe. Ce simplu! Am fost eu rau...

Monday, November 06, 2006

Efect de bumerang


A venit! Trebuia sa vina. Era inevitabil. Li s-a intamplat unor echipe UN PIC mai mari. Manchester, Arsenal, Juventus, Lyon. Sa piarda dupa o serie foarte lunga de meciuri fara infrangere. Era chiar previzibil, dupa meciul cu Besiktas. Dupa jocul pe care Dinamo a uitat sa-l etaleze impotriva turcilor, mai bine spus. Da, este vorba de prima infrangere a "cainilor". Nu este o tragedie. Dar nici bine nu este.

Medicamentul Rednic

Masurile radicale ale lui Rednic au tinut ca pansament pana in etapa a 14-a. Si s-au grefat destul de bine pe organismul viu, extrem de vascularizat chiar, de multe ori bolnav, care este Dinamo. ( "Trabajadorul" Esteban Vigo s-ar inchina la Dumnezeu sa fi prins un minut in Liga I, cu orice rezultat, dar 13 etape cu 13 victorii!). Pentru ca, la lucruri extreme, masuri extreme! Nu? Exact tactica lui Rednic: Impasibiliate la urletele lui Ganea care este nemultumit ca Borcea il sapa, amenzi cand vreunul iese din schema pe care a gandit-o Puriul si schimbarile, Doamne, ce schimbari!!!...ca la un Football Manager - cand un jucator nu merge il scoti in minmutul 30, pentru ca, nu-i asa? acolo moralul nu poate fi masurat in cifre. Toate astea au tinut pana acum. Pentru ca si rezultatele l-au tinut pe Rednic.

De un fir de ata

Dar toate acestea s-ar putea intoarce foart usor impotriva sa. Pentru ca infaibilitatea, perfectiunea, imaculabiliatatea lui Rednic s-au terminat la Cluj.
Dinamovistii au intrat printre muritori. Printre mioriticii din Liga I. Printre cei care centreaza in peluze, dau pe langa minge, fac egaluri sau iau bataie. Si de acum inainte Rednic va avea nevoie de tot arsenalul, nu numai al unui antrenor dar si al unui pedagog, pentru a mai obtine victorii. Or prin ceea ce a facut pana acum la Dinamo, numai pedagog a aratat ca nu este.
Dinamo a luat bataie, Dinamo trebuie sa-si revina. Si pentru acest lucru, seful haitei, adica Puriul, va avea nevoie si de cei pe care i-a amendat pentru a-si intari autoritatea, si de cei pe care ii schimba inainte de pauza sau prin minutul 30, si de cei pe care pe care ii tine pe banca de dragul sistemului rotatiei atunci cand acestia vor sa joace, pentru ca in contract au clauze care le conditioneaza salariile de numarul de minute jucate pentru Dinamo. Atunci Rednic isi va fi dorit sa fi fost mai pedagog decat antrenor.



Sunday, November 05, 2006

Obsedati de imagini

26 de camere recomanda UEFA pentru asigurarea unei transmisiuni TV de 5 stele pentru o partida din Champions League

Nimic nu se pierde in principala competitie intercluburi de fotbal a Europei. Totul se
transforma. Jucatorii in zmei. Stadionul intr-un vulcan. Partida in spectacol. Fazele,
gesturile, reactiile...in imagini. Practic, fiecarui coltisor al terenului de fotbal ii este destinata
o camera de luat vederi. In total, 26!
De la camerele care asigura prim-planurile jucatorilor cand se aliniaza la inceputul
partidei, pana la camera care ofera o imagine panoramica a stadionului, toate au ca scop
transformarea fiecarui meci intr-un adevarat spectacol.






Tipuri de camere:
- Camerele principale. Trei camere orientate catre linia de la centrul terenului.
- Camera de la mijlocul terenului. Este plasata langa marginea terenului si este
folosita pentru prim-planurile jucatorilor.
- Camerele de 16 metri. Plasate la nivelul celor doua careuri, in tribuna, la o inaltime
cel putin egala cu camerele principale.
- Camerele de la nivelul terenului din spatele portii. Sunt plasate pe partea aflata catre
tribuna in care se afla camera principala.
- Camera portabila. Este amplasata la nivelul bancilor celor doua formatii si au ca
scop prezentarea antrenorilor si a rezervelor celor doua formatii. In afara acestei camere,
mai poate exista inci o cameri de luat vederi care si fie trimisi la jumitatea terenului
pentru a transmite in direct momentul in care se arunca moneda si cei doi capitani isi dau
mana.
- Camera pentru cadrul general. Este plasata in punctul cel mai inalt posibil din
stadion pentru a oferi o imagine panoramica a acestuia.
- Camerele inalte din spatele portii. Trebuie sa fie amplaste in tribuna din spatele
portii, in asa fel incat punctul de la 11 metri sa poata aparea in cadru.
- Camerele pentru unghi opus. Una dintre camere trebuie sa se afle in tribuna opusa
celei in care se afla camera principala, iar alte trei camere de-a lungul partii opuse a
terenului.
- Camerele de la 20 de metri. Se afla plasate pe linia imaginara de 20 de metri pe
partea cu tribuna in care se afla camera pricipala, la nivelul terenului. Ele nu trebuie sa
incomodeze cu ceva rezervele aflate la incalzire sau pe arbitri si antrenori.
- Camera din tunelul de la intrarea in stadion. Se afla intr-o pozitie fixa aprobaa de
ofiterul de presa al UEFA. Poate fi folosita numai inaintea intrarii echipelor pe teren in
prima repriza si in pauza meciului.
- Camerele de pe 6 metri. Sunt plasate intre nivelul terenului de joc si 5 metri deasupra
acestuia, pe aceeasi parte cu camera principals. Ele se afls in dreptul careului de 6 metri.
- Camere fixe. Daca spatiul permite amplasarea acestora, vor exista doua camere in
fiecare jumatate de teren, foarte aproape de tusa, pe aceeasi parte cu camera principala.
- Minicamere. Acestea sunt amplasate in spatele plaselor portii. Pot fi amplasatati in
interiorul portii atata timp cat nu ating plasa, dar si pe stalpii care sustin plasa.


Inovatii:

- Spidercamera: sitemul costa circa 1 milion de euro si consta in amplasarea unei
camere in inaltul stadionului, de unde poate fi pusa in miscare cu ajutorul unor corzi
elastice, care ii permit sa se miste peste tot, deasupra terenului de joc.

- Efectul Matrix: a fost folosit la finala din 2001-2002, FC Porto-AS Monaco (3-0).
Consta in redarea unei faze cu ajutorul mai multor camere, simultan. Astfel se creeaza un
efect special, imaginea rotindu-se in timpul reluarii unei faze de joc, desi camerele cu care
se filmeaza se afla pe pozitii fixe.





Mediafacerea

Editia 2006-2007 va fi cea mai urmarita editie a Cahmpions League din toate timpurile


Epoca romantica a fotbalului a trecut .Definitv. A devenit industrie media. Dovada si veniturile generate de UEFA Champions League, cea mai importanta competitie
intercluburi din lume. Astfel, bugetul CL din acest sezon este de 750 de milioane de euro,
fata de numai 610 de milioane in 2005-2006.

Acest lucru se datoreaza vanzarii drepturilor TV si spatiului publicitar la preturi tot mai
mari dar si co-optarii a inca doi colosi mondiali in echipa care se va ocupa de
sponsorizarea si organizarea competitiei. Sony si Vodafone au ales sa-ti promoveze
imaginea prin intermediul Ligii, pe langa cei patru sponsori oficiali de pana acum: Ford,
Heineken, PlayStation si Master Card.
Pe de alta parte, se investeste tot mai mult in brandul Champions League. Editia din
acest an aduce in prim-plan cateva inovatii in materie de organizare a competitiei: cea mai
buna acoperire a competitiei in ceea ce priveste transmisiunea TV a meciurilor - 90 de
televiziuni se vor ocupa de transmiterea meciurilor in peste 230 de tari! Acesta este prima
editie a competitiei in care meciurile vor fi transmise "in direct" pe internet. Brandul
Champions League se extinde. Prin intermediul mass-media.

Cifra:
27% este cresterea bugetului Champions League estimata pentru urmatorii trei ani, cat
va dura noul format cu 6 sponsori oficiali

575 de milioane de euro din totalul de 750 de milioane care alcatuiesc bugetul CL vor
merge catre cluburi