Sunday, November 05, 2006

Obsedati de imagini

26 de camere recomanda UEFA pentru asigurarea unei transmisiuni TV de 5 stele pentru o partida din Champions League

Nimic nu se pierde in principala competitie intercluburi de fotbal a Europei. Totul se
transforma. Jucatorii in zmei. Stadionul intr-un vulcan. Partida in spectacol. Fazele,
gesturile, reactiile...in imagini. Practic, fiecarui coltisor al terenului de fotbal ii este destinata
o camera de luat vederi. In total, 26!
De la camerele care asigura prim-planurile jucatorilor cand se aliniaza la inceputul
partidei, pana la camera care ofera o imagine panoramica a stadionului, toate au ca scop
transformarea fiecarui meci intr-un adevarat spectacol.






Tipuri de camere:
- Camerele principale. Trei camere orientate catre linia de la centrul terenului.
- Camera de la mijlocul terenului. Este plasata langa marginea terenului si este
folosita pentru prim-planurile jucatorilor.
- Camerele de 16 metri. Plasate la nivelul celor doua careuri, in tribuna, la o inaltime
cel putin egala cu camerele principale.
- Camerele de la nivelul terenului din spatele portii. Sunt plasate pe partea aflata catre
tribuna in care se afla camera principala.
- Camera portabila. Este amplasata la nivelul bancilor celor doua formatii si au ca
scop prezentarea antrenorilor si a rezervelor celor doua formatii. In afara acestei camere,
mai poate exista inci o cameri de luat vederi care si fie trimisi la jumitatea terenului
pentru a transmite in direct momentul in care se arunca moneda si cei doi capitani isi dau
mana.
- Camera pentru cadrul general. Este plasata in punctul cel mai inalt posibil din
stadion pentru a oferi o imagine panoramica a acestuia.
- Camerele inalte din spatele portii. Trebuie sa fie amplaste in tribuna din spatele
portii, in asa fel incat punctul de la 11 metri sa poata aparea in cadru.
- Camerele pentru unghi opus. Una dintre camere trebuie sa se afle in tribuna opusa
celei in care se afla camera principala, iar alte trei camere de-a lungul partii opuse a
terenului.
- Camerele de la 20 de metri. Se afla plasate pe linia imaginara de 20 de metri pe
partea cu tribuna in care se afla camera pricipala, la nivelul terenului. Ele nu trebuie sa
incomodeze cu ceva rezervele aflate la incalzire sau pe arbitri si antrenori.
- Camera din tunelul de la intrarea in stadion. Se afla intr-o pozitie fixa aprobaa de
ofiterul de presa al UEFA. Poate fi folosita numai inaintea intrarii echipelor pe teren in
prima repriza si in pauza meciului.
- Camerele de pe 6 metri. Sunt plasate intre nivelul terenului de joc si 5 metri deasupra
acestuia, pe aceeasi parte cu camera principals. Ele se afls in dreptul careului de 6 metri.
- Camere fixe. Daca spatiul permite amplasarea acestora, vor exista doua camere in
fiecare jumatate de teren, foarte aproape de tusa, pe aceeasi parte cu camera principala.
- Minicamere. Acestea sunt amplasate in spatele plaselor portii. Pot fi amplasatati in
interiorul portii atata timp cat nu ating plasa, dar si pe stalpii care sustin plasa.


Inovatii:

- Spidercamera: sitemul costa circa 1 milion de euro si consta in amplasarea unei
camere in inaltul stadionului, de unde poate fi pusa in miscare cu ajutorul unor corzi
elastice, care ii permit sa se miste peste tot, deasupra terenului de joc.

- Efectul Matrix: a fost folosit la finala din 2001-2002, FC Porto-AS Monaco (3-0).
Consta in redarea unei faze cu ajutorul mai multor camere, simultan. Astfel se creeaza un
efect special, imaginea rotindu-se in timpul reluarii unei faze de joc, desi camerele cu care
se filmeaza se afla pe pozitii fixe.





No comments: