Friday, April 06, 2007

Cu Grand Effie-ul in buzunar. Cum o fi, Serbane?

Spuneam ca o sa urmeze si castigatorul marelui effie din acest an la vorbitor. Iata-l. Directorul de creatie al Headvertising, Serban Alexandrescu, vorbeste si el despre premiul luat de Gazeta si Head.


1. Ce inseamna acest premiu pentru voi ca agentie? Este pentru prima oara cand o agentie care a inscris o lucrare de media castiga marele premiu.
- N-am stat sa socotesc nimic, dar va cred pe cuvant ca sunteti prima "medie" care ia Grand Effie-ul. Si e, macar din punct de vedere simbolic, frumos si meritat ca tocmai voua vi se intampla asta. Dar nu e doar noroc, vi l-ati facut cu mana voastra, oferindu-ne atat incredere totala in realizarea campaniei, cat si suficente date cat sa putem construi si redacta o inscriere 'ca la carte" a campaniei la premiile Effie.

Din punctul nostru de vedere, Efiies sunt cele mai importante premii acordate agentiilor din Romania, pentru ca masoara eficienta campaniilor, adica exact criteriul in functie de care ar trebui sa-ti alegi agentia. E ca la fotbal, degeaba driblezi frumos daca nu ajungi "sa o bagi in ate". Ori noi de 4 ani de zile consecutiv o bagam in ate la Effies - insa niciodata nu am obtinut un asemenea golaveraj spectaculos ca la aceasta editie.

Pentru noi acest Grand Effie inseamna foarte mult, pentru ca vine intr-un moment foarte potrivit - clientii pot sa vada nemijlocit cum schimbarea noastra de pozitionare pe piata, care pune Eficienta comunicarii in prim-plan, are o baza concreta si recunoscuta public. "What Works Best", mantra noastra, e chiar principiul dupa care functionam zilnic, si nu doar un slogan de pus langa logo.

2. Va asteptati sa castigati doar la sectiunea de media sau si premiul cel mare?

- Nu ne-am asteptat, concurenta la Grand Effie - asa cum o percepeam noi inainte de concurs - era destul de dura: Zaraza, Dolce, Cosmote, cam astea ne asteptam sa mearga acasa cu Grand-ul in buzunar. Campanii cu rezultate spectaculoase, fie ca vanzari fie ca indicatori de comunicare.

Gazeta venea cu handicapul unui context mai dificil in fata juriului - campania a avut loc intr-un an oricum "manos" pentru o publicatie sportiva (era an de World Cup) si intr-o categorie care se ajuta si de multe alte instrumente de promovare in afara advertising-ului "clasic". Mai mult, avusese loc "de mult", la inceputul anului trecut, si nu mai era deloc proaspata in mintea juratilor.

Insa datorita datelor cu care ne-a "inecat" Dochita Zenoveiov - responsabila de marketingul "Gazetei" - am izbutit sa demonstram ca efectele campaniei pe care doream sa le evidentiem au fost "de la noi" si nu de la Materazzi & Podolsky sau de la Logan-ul zilnic.

3. Care credeti ca a fost ingredientul/ catch-ul care a adus premiul cel mare in vitrina voastra si a Gazetei?

- Cred ca am avut un studiu de caz bine dramatizat, alert scris si foarte-foarte documentat, care demonstra la obiect ce era de demonstrat.

Evident, ajuta sa stii ca un jurat la Effies are in medie 8 minute (cel putin in prima faza de jurizare) in care sa parcurga si sa noteze o inscriere. Asa ca trebuie sa redactezi inscrierea astfel incat mica ta demonstratie de "marketing in actiune" sa nu fie nici prea putin nici prea mult pentru un jurat care a vazut inca 10 campanii in ora dinainte si va mai vedea inca 10 in ora de dupa.

Asta concret vorbind. Metaforic, cred ca s-a simtit inclusiv in hartiile acelea relatia sanatoasa pe care o avem cu clientul nostru - o relatie relaxata, intre egali - Gazeta este una din putinele companii din marketingul romanesc care te fac sa te simti "partener" si nu "furnizor". Ceea ce e foarte important pentru tonusul si munca unei agentii de publicitate.

Thursday, April 05, 2007

Bogdan Naumovici vorbeste despre Grand Effie-ul luat de Gazeta

Gazeta a luat Effie-ul al mare. Si se lauda cu asta. Are si de ce! Ce cred creativii din Romania?
Aici am stat de vorba cu Bogdan Naumovici, creative dire
ctor la Leo Burnett si 23.

Urmeaza Serban Alexandrescu, director de creatie la Headvertising, castigatoarea marelui Effie din acest an, impreuna cu Gazeta.



1. Care crezi ca a fost ingredientul care a dus la acest rezultat?
Cred ca Gazeta Sporturilor este in primul rand un produs jurnalistic bun. In al doilea rand, fara sa am datele concrete este greu sa apreciez la justa lor valoare eforturile de comunicare si rezultatele lor. Din ochi, insa, as zice ca Gazeta a crezut in importanta campaniilor de comunicare pe TV, mesaj care parca nu a prea ajuns la Pro Sport, concurentul direct, si si-a insusit si lectia promotiilor care au mai functionat si in cazul altor ziare din trust, vezi Jurnalul. Deloc in ultimul rand, cred ca focusul pe care l-au avut campaniile Gazetei, fie ca a fost vorba sa anunte schimbarea de echipa, fie ca vorbeau despre noul format, s-a dovedit de succes, demonstrand inca o data ca mesajele "single-minded" vand cel mai bine.

2. Daca pentru sectiunea media n-a fost o surpriza extraordinar de mare ca locul I a fost luat de acest spot, acelasi lucru se poate spune si despre premiul cel mare?
Exista impresia ca au reusit sa se detaseze in cursa pentru Grand Effie doar campanii care au "jucat" in categorii usoare, campaniile care au luat Gold in categoriile cele mai disputate fiind usor dezavantajate de concurenta acerba din categorie. Asta insa face parte din joc - ca sa zic asa - si nu stirbeste cu nimic din meritul lui Headvertising, pe care ii felicit si pentru Grand Effie, dar si pentru constanta cu care apar pe lista castigatorilor premiilor de eficienta.

3. Este pentru prima data cand castiga un astfel de premiu o companie de media. Cat de important este acest lucru pentru o astfel de organizatie?
Nu stiu cat de important este pentru "organizatia" Gazeta Sporturilor acest premiu, dar inclin sa cred ca Effie nu a ajuns inca la notorietatea pe care o merita si tare mi-e teama ca redactorii Gazetei sunt mai sensibili la mesajul trimis de Pro Sport, care spunea ca au vandut in anul trecut cu nu stiu cate sute de mii de ziare mai mult, decat la aplauzele de vineri seara de la Bamboo.

Tuesday, April 03, 2007

Maxwell ca Roberto Carlos

A fost o data la Inter un Roberto Carlos. Acum este un Maxwell. Un gol cat o picatura de ce s-ar fi intamplat daca...Totusi, un gol frumos. Micile bucurii ale vietzii :))

Basescu, suporterul

A stat cu Gigi la aceeasi masa, indemnand la buna intelegere, impacare si conciliere dupa ce Steaua a trecut de Rapid anul trecut in UEFA. Acum s-a plantat in mijlocul suporterilor rapidisti. Basescu diplomatul. Basescu suporterul.


Basescu cel care are nevoie de voturi. Si de popularitate. Si atunci, si acum. Aceleasi echipe, doua atitudini diferite.
Cu cine tine Basescu? Nu este important. O intrebare care nu merita cautarea unui raspuns. Sau, daca ar fi sa nauntam, Basescu tine cu situatia, cu faptele care-i modeleaza lui imaginea. O strategie care a prins atat de bine la public, dar care, analizata devine plictisitoare. "Sunt unul de-al vostru!", pare sa spuna Basescu prin tot ceea ce face.
Poate Basescu a stat intre suporterii rapidisti pentru ca tine cu Rapidul, n-avea printre ce suporteri stelisti sa stea, si ar fi fost aiurea sa-l injure galeria pe presedinte, nu? :). Ne-am obisnuit cu MR. President asa. Sa apara neanuntat la evenimentele pe care poporul le traieste cu patos. Sa transforme in Air/ Earth/ Water Force One orice loc unde merge. Basescu anima locul.

PS: Poate o sa-l vedem saptamana viitoare pe Ghencea la Steaua-Dinamo, pentru ca la concertul celor de la Rolling Stones sigur va veni. Neobservat. Neanuntzat. Cu familia.

Monday, April 02, 2007

Saptamana Patimilor


Steaua bate Rapid dupa unul dintre meciurile in care a avut cel mai mare noroc din ultimii ani. 3-2 pentru echipa mai curata la suflet :)), ca sa ne luam dupa Becali. Steaua si Rapid au dat 5 goluri pentru ca s-au invitat la a-si marca una alteia. S-a jucat in viteza pana la 30 de metri de poarta adversa. Si cam atat.


Ce se poate remarca la acest meci? Petice. Bucati ale unui puzzle care ramane necompletat. Ruperile de ritm ale lui Elton, dorintza de victorie a Rapidului, meritul Stelei de a-si cunoaste limitele, ca Zicu este in forma (fie numai pentru faptul ca a marcat), faptul ca dupa iesirea lui Elton Steaua nu a mai legat 3 pase, Ganea care a reusit sa o bage in atze, schinmbarile antrenorilor, greseala lui Coman si golul lui Ochirosii. Pentru ca a fost.


Altceva. Pe TV Sport se vorbeste despre faptul ca "Piturca a avut dreptate cand l-a scos pe Coman inaintea meciului cu Olanda, prin urmare si Lucescu ar fi trebuit sa faca acelasi lucru". Media Pro-ist. Chaoir nu era altceva de discutat dupa un 2-3 slabutz, dar spectaculos?! Piturca l-a asteptat pe Coman la cotitura, nu a fost o decizie tactica. Si l-a avut pe Lobont in forma. La Rapid pe cine sa bage Lucescu? Trecem peste. Neimportant.


Inca ceva. Olaroiu iese din conferintza de presa. Acest meci s-a jucat! Cu nerv si cu nervi. Si cu nervii. Nervii suporterilor, ai antrenorilor, ai tutoror celor implicati in vreun fel.


Lucescu este apasat de rezultat. Are de ce! A luat o bataie grea. Apasata. Se cunoaste in voce. Cum intra in sala se adreseaza ofiterului de presa: "Cristi...". Era galagie... Acesta reactioneaza: " Faceti liniste, va rog!". Si incepe: " Fotbalul este injust. Este prea greu pt situatia in care sunt acum sa spun cat trebuia sa castigam noi, dar nu trebuia sa pierdem..." Ar putea parea banal, dar este adevarat.


A inceput Saptamana Patimilor pentru Steaua. Pentru Olaroiu, pentru MM, pentru Gigi, pentru suporterilor Stelei. In noaptea de inviere e meciul cu Dinamo...Atat.

Sunday, April 01, 2007

Gazeta mica a luat premiul cel mare!

Gazeta a luat Grand Effie la concursul din publicitatea romaneasca in care creativitatea se imbina cu efiecientza. Campania de relansare a Gazetei din martie 2006 a castigat locul I la sectiunea media dar a luat si marele premiu al concursului.

De ce este importat acest premiu?
Pentru ca nu se da numai agentiei care face spotul, in cazul de fatza Headvertising, ci si clientului pentru care este facut spotul, adica Gazeta. Mai precis, aici nu iau premii reclamele fantoma, creatiile de dragul creatiei sau alte plantoane. Aici castiga cei care fac reclama unui produs castigator, unui produs care dincolo de ideea pe care o comunica sa aiba in spate cifre puternice in ceea ce priveste cresterea vanzarilor. Toate acestea s-a intamplat la Gazeta. Ca idee, acest festival a fost castigat in anii trecuti de campaniile la Unirea (care a crescut vanzarile produsului cu 80%) si Altex (aia cu "ala micu' de respira greu"-care a produs o crestere asemanatoare).

Camapaniile Gazetei, "O redactie pe masura" si " Cea mai buna echipa din Romania", dar si cele la Unirea si Altex mai jos.