Thursday, March 29, 2007

Marketing sau market thing?

Dinamo in turneu prin tara. Mai bine spus, pe la tara. Prin Giurgiu, Calarasi, Campina sau Moreni. Eu am dat examenul de capacitate la istorie asa ca-mi este greu sa identific Moreniul pe harta Romaniei. Un punct in minus pentru mine.


Scopul acestui turneu se vrea a fi un fel de promovare a ceea ce inseamna Dinamo, o incercare de crestere a popularitatii "cainilor" in tara. Pai daca Timisoara nu, Craiova nu, Iasi nu, Constantza este stelista...atunci Moreni! Evrika! Moreni suna a locul unde si-a rupt foamea gatul...Parca aud vocea aia de pe vremea lui Nea Nicu: "Oamenii de la sate si orase (dar mai mult sate) s-au adunat cu mare voie buna si incantare sa vada meritoria campioana Romaniei...s.a.m.d"
Dinamo incearca sa se marketeze in zone in care n-a s-a auzit nici macar de super-market, ce sa mai spunem de Kotler. Ce fac dinamovistii este market-thing, pietzarii, nu marketing. Popularitatea nu se imbraca in amabalaje, exista in lucrurile insele. Si Dinamo nu este una dintre echipele populare din Romania.

3 comments:

Anonymous said...

Ce face Dinamo este tocmai marketing domnule Popa.Promovarea din "casa in casa", chiar daca e vorba de "o casa" mai mica este cea mai eficienta metoda de marketing,mostenita din marketingul politic. Nu stiu daca Dinamo o sa aiba succes sau nu, pentru la fotbal sunt varza. Dar, din perspectiva tehnicii aplicate, au toate sansele.

adrianpopa said...

Stiai ca la Giugiu juma' de stadion a fost stelista, domnule Anonim?
Faptul ca se merge in orase-sate in care nu s-a vazut vreodata o echipa de Liga I, nu inseamna ca oamenii vin s-o vada pe Dinamo, ci pur si simplu o echipa de Liga I.
Aveti dreptate, este O INCERCARE de marketing.
Multumesc pt comment, dar ar fi normal sa stiu cu cine vb ;)

Anonymous said...

Tehnica "din casa in casa" e atat de eficienta tocmai din motivul pe care l-ai precizat indirect: pentru ca vezi in realitate oameni pe care ii vezi in general doar la TV...respectiv echipe din Liga I, cum e in cazul subiectului in discutie. Asadar, nu conteaza cat la suta din publicul de la Giurgiu era stelist. Irelevant.Important a fost ca publicul a vazut jucatorii pe care ii vedea, de regula, doar la TV.Imi place anonimatul dintr-un singur motiv: pentru ca te obliga pe tine, domnule Popa sa ataci argumentul, nu persoana ;)iar treaba asta nu prea iti iese.