Sunday, February 04, 2007

Vin in Europa

Se intampla de cativa ani. Lumea nu se mai ghideaza decat dupa legile imuabile ale fizicii (cu toate ca le mai sfideaza si pe astea cateodata) ci si dupa altfel de legi. Ale marketingului. Beckham este cea mai tare miscare de marketing din ultimii ani. De la tunsorile sale la numarul 23 de pe tricoul de la Real pana la felul sau de a fi: unul dintre cei mai mari self-PR-isti ai timpurilor noastre.
E greu sa spui ca nu-ti place Beckham. Are ce sa-ti placa. Ca este intre cei trei fotbalisti care are peste o suta de meciuri in CL! Ca a dat doua pase decisive intr-o finala de CL. Intr-un interval de 80 de secunde! Ca stie sa se vanda. Ca brand!, nu ca altceva. Sau ca...arata bine. Si daca toate astea la un loc nu te impresioneaza, macar taci la gandul ca un singur om inseamna mai mult decat un fotbalist bun. Care este! (mi-am adus amintede cel mai haios organizator de revelioane pentru populatie). Sau a fost, oricum.
Mai nou englezul a mai deschis un drum. Al fotbalului american in Europa.
www.hotnews.ro/articol_64703-Sezonul-viitor-al-NFL-va-debuta-la-Londra-pe-stadionul-Wembley.htm
Pai ce s-au gandit americanii? "Daca un om a declansat nebunia asta la noi (vanzari de bilete anticipat, inscrieri record pentru abonamentte dar si pentru a da probe la LA Galaxy), de ce n-ar putea doua echipe de fotbal de-al nostru sa-i agate pe europeni?" Bine gandit. Bine planificat: pe noul Wembley, intr-una dintre cele mai bogate si pline de snobism tari din lume-Anglia. Daca saraciindin New Mexico au venit la meci in numar record (103 mii de spectatori), de ce n-ar merge devoratorii de fotbal in prima zi din an sau inajun de Craciun sa umple stadionul?

No comments: