Friday, February 02, 2007

Educatie civica


Cursurile Pro de licenta pentru antrenori sunt demodate! Varza! Vai mama lor! Pai, antrenorii nostri sunt invatati in clasele primare ale mesiriei lor cum sa puna o echipa in teren (desi maestrii emeriti Lupescu, Duna, Valdoiu sau Multescu stau marturie ca nici acest lucru nu se preda prea bine), cum sa injure jucatorii si cum sa-i invete sa dea cu pumnii in pereti.
Prea vehement? Bine. Deci...cursurile Pro sunt incomplete. Asa cum in clasele generale te mai mirai ce "optionale" mai apareau in programa scolara, asa, la cursuriile Pro ar trebui sa se mai bage o materie, curs, seminar (cum vreti s-ai spuneti). Eu l-as numi Educatie civica, sau "Cum sa te comporti, daca nu in societate, macar in fata camerelor de luat vederi". Sa-i invete pe "genialii" care au saracit Europa de trofee, cum sa spuna un "saru'-mana", "buna ziua", "te rog" sau "multumesc".

Aseara m-am uitat la ultimele 15 minute ale meciului AS Roma-AC Milan (3-1). N-am prins nici un gol in direct. Am prins doua bare ale Romei si m-am prins ca Milan n-a jucat mai nimic. In tot acest timp au fost nu mai putin de 5 cadre care sa-l arate in prim-plan pe Ancelotti. Bosumflat, cu spatele lipit de banca de rezerva, cu picioarele incrucisate, cu mainile la fel. Marca dezamagirii, non-comunicarii.
La final a stat de vorba cu reporterul de la RaiSport fara sa mimeze nici o schisma pe fata, fara sa-i scape vreo "aroganta" sau vorba de duh la adresa acestuia.
Reporter:"Cum vi s-a parut Milanul din acesta seara, avand in vedere gafele din aparare? "(Costacurta i-a pus minge pe tava lui Mancini la primul gol, in minutul8).
Ancelotti: "A fost acea gafa in aparare. Apoi ne-am revenit. Am jucat bine pana cand Pizzaro a marcat pentru 3-1 in la inceputul reprizei secunde"
R: "Credeti ca Ronaldo va aduce prospetime la echipa?"
A:"Ronaldo este un fuoriclase. El a mai jucat in Italia. A facut-o bine. Ramane sa vedem cat de repede se va acomoda"

Simplu.

Daca in fata acestor doua intrebari banale ar fi fost pusi antrenori roman? Sa spunem Olaroiu, Piturca, Andone, Razvan Lucescu si Rednic.

Olaroiu: "Trebuie sa ma intorc acasa la nevasta-mea ca nu mai m-a vazut de mult. Ati mai vazut echipa care sa castige toate meciurile?"

Piturca: "Pufff! Cahhhh! Grrrr!"

Andone: "Cine a zis? Ceee?! Pai daca a zis asa atunci vreau sa-i spun ca ....(stiti restul)"

Razvan Lucescu: "Eu nu comentez de obicei arbitrajul, dar imi pare rau sa o spun, de data asta am fost furati pe fata. Nu se mai poate asa. Daca am avea o cunducere mai buna..."

Rednic: "Sunt dezamagit de baieti. E si vina mea ca le-am acordat prea multa incredere, dar o sa am grija pe viitor. Unii dintre ei m-au dezamagit profund si nu cred ca vor mai prinde nici banca de rezerve. Neprofesionisti!"

Toate astea intr-un campionat urmarit de milioane oameni. Cumparat pe milioane de dolari. Jucat de "alesi". "The Ones"-ii Ligii I face ce vrea ei.

Intrebari si raspunsuri. Cauza si efect. Vest-est. Oras-semijungla.
Detalii, detalii...
Inca o data: Educatie civica! Le-ar prinde bine. Pentru ca sta la baza relatiei cu opinia publica dar si cu jucatorii.

Semnat: Comunistul din mine

No comments: